5 hiba, amit érdemes elkerülni a FaceBook kommunikáció során

A Facebook mindenki számára ugyanazt jelenti. Egy Vidámparkot, ahol kedvére szórakozhat az ember. Ahol minden információt megtud, ami érdekli és azt is, ami nem. Ahol megnézheti az ismerőseit és barátait anélkül, hogy azok tudnának róla. Ahol kedvére kukkolhat másokat. Ahol megtudhat vadidegen emberekről olyan információkat, amik közelebb hozhatják őket egymáshoz. Ahol csajozni és pasizni lehet következmények nélkül. De vajon mit jelent a facebook a cégeknek és a regisztrált felhasználók számára hirdetni és értékesíteni vágyóknak? Ilyen és ehhez hasonló kérdésekre keressük a választ a Social Media blogunkban.

1, Ha teljesen rendszertelen és logikátlan a postolási folyamatod..
Építs fel egy heti/havi/ ¼ éves tervet, hogy mit raksz ki, miről beszélsz, mi az, amit meg akarsz mutatni a követőidnek. Ha az a stratégiád, hogy heti 2x postolsz valami igazán fontosat, akkor legyen az. Lényeg, hogy legyen stratégiád.

2, Nincs és nem is lesz semmilyen célja az oldaladnak.
Egyértelmű, hogy az értékesítésre akarod helyezni a hangsúlyt, de ehhez valamilyen folyamaton keresztül el kell jutnod. Az elejéről kell indítanod? Vagy a követőid már ismernek téged vagy a produktumodat annyira, hogy nem kell mindent 0-ról kommunikálni? Keress célt az oldaladnak! Ha csak szórakoztatni akarsz, és izgalmas perceket szerezni követőidnek, legyen az a célod.

3, Csak a direkt reklámozásra használod az oldalad.
Amennyiben egyetlen dolog vezérel és érdekel, hogy eladj, eladj, eladj és ész nélkül termeld a reklámpostokat, ez esetben hagyd el a facebook-ot. Menj az adwordsre, az pontosan erre való. Vagy irány a kereskedelmi csatornák reklámblokkjai. A facebook érzelmekről szól, emberekről, hangulatokról, látványról, impulzusokról. Ha csakis eladni akarsz rajta, ne költsd a pénzed itt feleslegesen.

4, Nem ismered a célközönségedet, a barátaid meghívásával es folyamatos kérlelgetésével duzzasztottad fel 2-3 ezer fősre az oldalad?
Tőluk várod a vásárlást vagy a potenciális vevőktől? Hirdettél már vadidegen embereknek? Gondolkodtál már azon, miért vásároljanak tőled? Mi mozgatja őket, hogy vásároljanak? Mivel adhatsz többet az ő életükhoz, hogy tőled vegyenek? Becsapod őket, vagy igazi értéket adsz nekik korrekt áron? Te vásárolnál saját magadtól?

5, Nem edukálod őket, nem segítesz rajtuk, nem mutatod meg nekik hogy ki vagy.
Félsz tőle, hogy mit gondolnak rólad az emberek? Miért vagy vállalkozó? Félsz tőle hogy leszólnak a produktumod miatt? Akkor ne vállalkozz. Sosem azoktól kell tartani akik a fotelben ülve trollkodva elmondják az ostoba gondolataikat. Attól félj, aki tesztelt téged, vásárolt már nálad és nem volt megelégedve, nem volt boldog mikor tőled távozott. Akkor retteghetsz!

Szerző: Krucsó Balázs | Módosítva: 2015-október-15


Tárhely Bérlés Social Babysitting BM Média