7 dolog amit tudnod kell, mielőtt webfejlesztőt választasz

A weboldal a legjobb marketing eszköze lehet a vállalkozásodnak, de ha nem tudod átadni pontosan, mire van szükséged, akkor nem fog tetszeni, amit kapsz, a pénztárcád vékonyabb lesz, és ezen felül rengeteg időt is el fogsz pazarolni vele. Egy weboldal megrendelése nem egyszerű, főleg azért, mert néha nem tudod, hogy mit nem tudsz, és így nehéz jól kérdezni a kiszemelt cégtől. Szóval, hogy segítsünk neked, összeszedtünk egy kis iránymutatást, hogy mik azok a pontok, amiket mindenképp tudnod kell mielőtt fejlesztő csapatot választanál.

1. Mennyi tapasztalattal rendelkezik?

Nagyon fontos, hogy olyan céget találj, aki tapasztalt fejlesztőkkel dolgozik.

Mint nagyon sok másik szakmában is, egy webfejlesztő cég esetében is az egyik legfontosabb tényező,a tapasztalat. A tapasztalat nem csak a pénztárcádat kímélheti meg, de döntési pontoknál is segíthet, hiszen egy olyan fejlesztő, aki már sok-sok weboldalt elkészített és rengeteg ügyféligénnyel találkozott, könnyebben meg fogja érteni, mire is van szükséged, és ehhez mérten tud tanácsot adni, mi lenne cégednek az ideális. A Creative Agentnél minden fejlesztőnk és projekt managerünk már sokadik munkáján van túl, így átlátva, hogy mikor milyen lépés szükséges ahhoz, hogy a projekt gyorsan és hatékonyan haladjon.

Sokan azt gondolják, hogy pénzt spórolhatnak, ha ismerőst, szabadúszót vagy esetleg a haverjuk haverjának a haverját bízzák meg weboldaluk elkészítésével. Azonban legtöbb esetben ezek fognak a végén a legtöbbe kerülni. A tapasztalat hiánya és az ismerősi szívesség, “olcsóság”  ráadásul sok időbe is kerülhet, ezzel hetek, hónapok telhetnek el eredménytelenül. Mikor pedig végre  kész az oldal, legalábbis ezt hisszük, akkor elkezdenek előjönni a hibák, és az egész átmegy egy végeláthatatlan javítgatási sorozatba, ami végül sokkal drágább lesz, mintha az elején jó döntést hoztál volna.

2. Mennyibe fog ez nekem kerülni?

A kérdés amit gyakran hallunk – “Mennyit kell fizetnem egy weboldalért?”
Egy weboldal ára nagyon sok tényezőtől függ. Van rengeteg ingyenes megoldás is, amivel te magad “összetákolhatod” a kis céges oldalad, de vannak 10 millió forintos weboldalak is. Az igazság valahol a kettő között van, nyilván ez függ az igényeidtől is. Nagyon fontos, hogy olyan fejlesztő céget válassz, aki személyre szabott ajánlatot tud készíteni számodra, megértve igényeidet és céljaidat. Nálunk például nincsenek dobozos megoldások, nem lehet egy általános árat mondani egy weboldalra, mindenki számára egyedi ajánlat készül, felmérve azt, mire vágyik a megrendelő és mire van szüksége a cégének a sikeres működéshez.
Ha nagyon szeretnénk mégis egy körülbelüli árat tudni, magyar viszonylatban 120-200 ezer forint egy egyszerű céges weboldal átlagára. Ám a jól hangzó közhely, miszerint “azt kapod amiért fizettél” nagyon igaz erre a szakmára.
A legjobb, ha úgy tekintesz a weboldaladra, hogy ez egy hosszútávú project és befektetés a cégednek. Ha megteheted, hogy kicsit többet költesz rá, és mindezt jó cégnél teszed, akkor a weboldalad egy igazi pénzcsináló gépezet lehet, így többszörösen megtérül majd befektetésed.

3. Tudod-e magadtól szerkeszteni a weboldalad?

Győződj meg róla, hogy hozzáférést kapsz a weboldaladhoz, és bármikor frissítheted azt.

Ezt hívják content management systemnek, másnéven CMS. Ha ezzel rendelkezel, akkor te döntheted el, hogy te magad szerkeszted a saját tartalmaidat, megbízol vele valaki mást, használod a cég supportját, esetleg igénybe veszed a tartalom management szolgáltatásukat. Erre is érdemes már az elején gondolni, hiszen ha szeretnéd, hogy tartalmaidat is kezeljék, érdemes olyan cégre bízni, aki rendelkezik ilyen szolgáltatással.

4. Rendelkezésre áll-e support, ha szükséged van rá?

A cég, akitől rendelni szeretnél, rendelkezik support szolgáltatással?

Ha weboldalt rendelsz, nagyon fontos, hogy ne hagyjanak ott a problémáiddal a fejlesztés lezárása után sem, hanem ha bármi kérdésed felmerül, hibát észlelsz, akkor meg tudj keresni valakit, akit erre kijelöltek neked. Neked sem mindegy, hogy weboldalad élesítését követően az esetleges hibákat egy harmadik cég javítja pénzért, vagy az oldalt fejlesztők oldják meg a problémát garanciában. Ahogy az sem mindegy, hogy később, ha változtatni szeretnél, vagy felmerül újabb igény, legyen kihez fordulnod és ne kelljen újból előről kezdened mindent egy újabb idegennel. A Creative Agent hisz abban, amit csinál, így a hibákra kiterjedő  1 éves garancia mellett, havi support szolgáltatást is kínál, hogy mindig legyen kit hívni, ha felmerül egy kérdés.

5. Tarts mindent egy helyen

Nagyon megkönnyíti az életed, ha olyan céget választasz, aki minden, a weboldaladhoz kapcsolódó szolgáltatást el tud intézni neked.

Ilyenkor ugyanis csak egy emberrel kell beszélned, neki kell elmondanod a gondolataidat, és ő intézkedik helyetted, ezzel rengeteg időt és pénzt spórolhatsz. A domain név kitalálása, lefoglalása, a tárhely mérete, megvétele, a weboldal kinézete, lefejlesztése, a hozzá tartozó funkciók működése, az esetleges admin felület kialakítása, megmutatása és a későbbiekben a support tevékenység – ezek hozzá tartoznak egy weboldalhoz, tehát érdemes ezeket együtt intézni, olyan cégnél, ahol lehet.

6. Vannak-e rejtett vagy plusz költségek?

Amikor megrendelsz egy weboldalt és kapsz egy árajánlatot, győződj meg róla, hogy fix árat kaptál-e.

Óvakodj a limitált dolgoktól és az egyéb kikalkulálhatatlan költségektől mint például a termékek száma egy webshopnál. Mindig tudd meg, mit tartalmaz pontosan az ár. Például kiterjed e a hostingra, van-e benne support, domain regisztráció, installálási díj. Később rosszul eshet, ha minden fázisban még kiderül egy-két ilyen plusz költség. Ha tőlünk kérsz ajánlatot, biztos lehetsz benne, hogy minden költséget látni fogsz már a legelején, így tudsz kalkulálni és tervezni.

7. Nézz utánna a munkáiknak

Nézd meg a weboldalon feltüntetett referenciákat, hogy meggyőződj arról, tényleg alkalmas-e a cég a te elképzeléseid megvalósítására.

Nagyon fontos, hogy ne csak a csili vili grafikákat és effekteket tudják megvalósítani, hanem alkalmasak legyenek arra is, hogy a weboldalad funkcionalitását is teljes mértékben ki tudják építeni.

A tapasztalat, melyet az első pontban említettük, meglátszik a megrendelőik és a kész munkáik számán is, mely azt jelzi, hogy a cég otthonosan mozog a weboldalfejlesztésben, és nem vállal el olyat, amit esetleg ne tudna megcsinálni.

Reméljük neked is tetszett írásunk és hasznos volt ez a cikk, illetve, ha még nem tetted, akkor:

Kérj ajánlatot most! 😉

Szerző: Lévai Norbert | Módosítva: 2015-október-15


Tárhely Bérlés Social Babysitting BM Média