Egy út az internet másik oldalára – milyen weboldalad ne legyen

FIGYELEM!
A következőkben az internet egy olyan bugyrába kalauzolunk el, ahol az értelem és a józan ész haszontalan társaid lesznek, valamint ha épp késésben vagy valahonnan azonnal irány a jobb felső X gomb, mert most egy darabig nem eresztünk…mi szóltunk.

Tehát:
Az internet és maga a számítástechnika már egy ideje túljutott azon a ponton, ahol a hétköznapi emberek csak felhasználók. Napjainkban a tartalom gyártása épp úgy hozzá tartozik a használatához, ahogyan az olvasása. Ez általában kommentet, posztot, bejegyzést, cikkeket, de ami Neked és a Cégednek igazán fontos: elérhetőséget és reklámfelületet jelent.
A lényeg, hogy bárkinek lehet weboldala, ahol jóformán bármit megoszthat a világgal. Ám pont ez a két tényező ami miatt rettentő nehéz ténylegesen hatékony és jövedelmező weboldalt létrehozni. Bárkinek lehet és ezért nagyon sokaknak van is, így muszáj valamit letenni az asztalra, hogy kiemelkedjünk a szürke, sivár internetsivatagból. Bármit megoszthat az ember, és meg is oszt (ezt mindjárt te is be fogod látni), így a végtelen lehetőségek tárházában kell utat találnod Cégednek, hogy azt rakd a vásárlóid elé, amit Te szeretnél.

Köszöntünk hát a klubban! A klubban, aminek  neve: “jó lenne egy saját weboldal”
Most bemutatunk pár példát, amit ne kövess, hacsak… igazából semmiféleképpen ne kövess.
Ez egyfajta haszontalan útmutató weboldalkészítéshez, ám ígérjük, a végén kezedbe adjuk a végső és tökéletes megoldást, hogy hogyan lehet minden olyan, amilyennek szeretnéd.

Fogjunk is neki!
Nyilván egy oldalt el kell valahogy érni, ez pedig egy adott URL címmel működik…ez az alapok alapja, de azért ne hagyjuk ki.
Olyat válassz ami reflektál rád és minél kisebb a benne rejlő hibafaktor.
Ha 16 betűből áll a webcímed az még nem annyira vészjósló, ám ha lehet, abból ne legyen 15 ‘O’ mint a
http://nooooooooooooooo.com-on. Az oldal egyébként egy gombot tartalmaz, ami Darth Vedert idézi meg és gondolom kitalálod mit mond a nagyúr ha megnyomod azt a gombot.

Na haladjunk.
Ha megvan a kreatív, sokatmondó, önreflektív webcímünk már indulhat is az oldal. De mi legyen rajta?
Nos, ez nyilván ahány cég, annyiféle megoldás. Bár nem árt ha valami hasznossal is megajándékozzuk a látogatóinkat, nem csak azzal, hogy képeken mutogató emberektől tudhatják meg, hol van épp a kurzoruk, mint a www.pointerpointer.com-on.
Ez nem hasznos. (kivéve ha előzőleg a omfgdogs.com-on elvesztettük a kurzorunk, ami könnyebb mint hinnéd. Próbáld csak ki!)

Ellenben a isitchristmas.com webhellyel, ami bármikor szolgálatra fogható, ha arra vagyunk kíváncsiak, épp karácsony van e. Az oldal sosem hazudik és valljuk be amit ígér azt teljesíti is, azonban a célközönséggel vannak bajok. Általában az emberek tudják, ha karácsony van, azt a szűk réteget pedig aki nem, valószínűleg nem is nagyon érdekli.

El is jutottunk a következő ponthoz: célközönség.
Jobb esetben ezt már webes megjelenés nélkül, a céged kialakításánál megfejtetted, de ha nem, hát sosem késő. Lődd be kit szeretnél elérni és neki gyártsd a tartalmat, ahogyan a www.mapcrunch.com is. Ők szeretnék boldoggá tenni az örök álmodozókat, akik imádnak utazni, látni, tapasztalni. Ha igazak rád ezek a jeligék, most egy ideig elveszítünk téged, ugyanis óriási élményt fog nyújtani, hogy az oldal egy gombnyomással elkalauzol a világ egy rejtett pontjára, ahol a google street view segítségével körbenézhetsz, mozoghatsz. Ha pedig a lelkesebbik és kalandvágyóbb fajtából való vagy és megtetszik egy táj, később személyesen el is látogathatsz oda. Hát mi ez, ha nem a célközönség maximális kiszolgálása?

Már már azt hihetjük készen vagyunk a hőn áhított weboldalunkkal, ám ezen a ponton még mindig csiszolhatjuk, javíthatjuk.
Akármennyire is szeretnénk kiszolgálni a látogatókat és belesűríteni minél több tartalmat a felületünkbe, figyeljünk arra, hogy egyszerű, könnyen kezelhető, navigálható struktúrát hozzunk létre. Épp úgy, ahogy a haneke.net nem tette. Egy kék golyócska útját követhetjük, ameddig csak tudjuk, ha tudjuk. Jó ez, csak olyan mintha én most írnék egy mondatot aminek nincsen

Persze az egyszerűséget is könnyű túlzásba vinni. Ne tegyük, mert olyan lesz az oldalunk mint az eelslap.com, ahol egérmozgásunkat arra használhatjuk, hogy egy angolnával jól pofánkenhessünk egy szemöldök nélküli fickót. Ugye, hogy létezik a ‘túl egyszerű’ oldal?

…ja és ha mindez megvan hogyan emelkedjünk ki a tömegből?
Például alkossunk valami olyasmit amit szinte képtelenség bezárni, és nem azért mert nem tudjuk, hanem mert nem akarjuk. Szüntelenül tudni akarjuk a végét… már ha van…zoomquilt.org… csak akkor kezd el, hogyha ma már nincs semmi dolgod.
De ha nem  állunk jól végtelenített rajzok terén, akkor kitalálhatunk valami olyan extrát, mint a anasomnia.com, ami webkameránk segítségével fényérzékeny történet formájában igyekszik bemutatni milyen amikor álmodunk. Nincs másra szükség, csak lekapcsolni a villanyt ott, ahol vagyunk és már indulunk is. Furcsa utazás. Még az internethez képest is furcsa.

Nos, az elején azt ígértük ez egy haszontalan útmutató lesz és bízunk benne, hogy az is volt. Ám azt is ígértük, hogy kezedbe adjuk a megfejtést is.

Hát itt van:
Creative Agent

Szerző: Mándi Ferenc | Módosítva: 2015-október-11


Tárhely Bérlés Social Babysitting BM Média