Ezért bízz bennünk! – elindultunk

Bizonyára sokak hallottak már olyan sztorikról, mint David Choe esete, aki az első Facebook irodát kifestette. Habár nem vetette fel a pénz, olyannyira bízott a vállalkozás sikerében, hogy minden munkájáért cserébe csak pár FB részvényt kért.
Innentől ismerős… pár évvel később már milliók tulajdonosa volt. Ja, és dollárról beszélünk!

Persze nem csak sikersztorik léteznek. Ki ne kalandozott volna már olyan gondolatokban, amiben van egy világmegváltó ötlete, de nem bízik benne és a szeme előtt keres belőle valaki annyi pénzt, hogy számolni is nehéz.
Nos egy hajszál választotta el ettől a forgatókönyvtől Phil Knightot, a Nike társalapítóját.

A történet egészen a 70-es évekig nyúlik vissza, ekkoriban tevékenykedett ugyanis  Gary Gilmore. Habár tetemes szerepe van a Nike sikertörténetében, ő nem cipőket tervezett, vagy labdákat varrt, hanem inkább emberöléssel múlatta idejét.

tbt-just-do-it-gary-gilmore

1977-ben Utah államban ítélték halálra egy kettős gyilkosság elkövetéséért, s amikor a kivégzőosztag előtt az utolsó mondatáról kérdezték, azt felelte: Let’s do it!
Ez  úgy felkeltette Dan Wieden, a Wieden+Kennedy reklámügynökség alapítójának érdeklődését, hogy egy picit megváltoztatva azonnal rohant Phil Knighthoz, aki szemmel láthatólag nem lelkesedett annyira a Just do it! szövegért. Szó szerint annyival lerendezte a dolgot, hogy:  „Nincs szükségünk erre a szarra.”
…és itt jött a marketingguru kulcsmomentuma. Annyit mondott megbízójának: “Bízz bennem!”

A végkifejletet talán nem kell túl bőven kifejteni. A Nike világuralomra tört és nem sok ember van aki ne ismerné a 3 szót, mi több a Campaign magazin a „20. század vitathatatlanul legjobb szlogenjeként” kiáltotta ki.

Tehát a tanulság: mindig bízz abban, aki hisz valamiben.
Mi a Creative Agent-nél hiszünk abban amit csinálunk…innentől tudod a dolgod!

Szerző: Mándi Ferenc | Módosítva: 2015-október-15


Tárhely Bérlés Social Babysitting BM Média