Ha megnézed ezeket máshogy fogod látni a reklámvilágot! – 2. rész

Nos, múlt héten már letudtuk az 1. részt, melyben szórakoztató és egyben rendhagyó reklámokat mutattunk nektek. Van még a tarsolyunkban abból a kategóriából amit meglátva mindig csak annyi jön ki belőlünk: “Ez miért nem nekem jutott eszembe??”
Ne irigykedj, felesleges 🙂 Inkább hagyd, hogy kényeztessék a kreatív énedet és próbálj meg esetleg ihletet meríteni, elcsípni belőlük. Ja és nem utolsó sorban nagyon, de nagyon várd, hogy egyszer neked is eszedbe jusson hasonló…mi is ezt tesszük 😉

Megtartjuk a régi jó szokásunkat és most is egy paddal nyitunk 😉
Mondjuk erre legalább már le lehet ülni és a látszat ellenére nyáron sem olvad meg. 🙂 Itt is olyasmi a helyzet mint a múlt heti Mars-os kamionnal…lehet, hogy ezek a csoki-marketinges kollégák valami komoly bajjal küszködnek…:) Minden esetre a forma valóban adja magát és megvallom őszintén én bizony megkívántam egy tábla KitKat-et…

rek4_0

Ha már megkívánásról van só. Vagy mi…szó…
Az, hogy ez KRESZ szempontjából mennyire működik érdekes kérdés lehet, de a Svájciak hamar megbékéltek vele. Egyébként egy fesztivál keretein belül hozták létre, így nem gerilla akcióról van szó, természetesen így az engedélyezés is gördülékenyebb. Persze ettől függetlenül azt sem zárhatjuk ki, hogy netalántán egy kisebb összeggel hozzájárultak a svájci kincstárhoz Mcdonaldék. Nyilván ahhoz, hogy működjön az ügy kell az a kiépített brand ami következtében mindenki ösztönből köti össze az emblematikus krumplitartót a boltíves céggel.

rek97_0

Hiúsággal reklámozni? Merész…de hát ez a szakma lényege, sava, borsa és ez viszi előre. A célközönség megtalálása csillagos ötös, ott van ahol lennie kell, ezt tényleg csak az látja akinek igazán szól. Evidensnek tűnhet, de nem sok ilyet tudunk mondani a nagyvilágból. Természetesen amellett, hogy mulattató, némileg interaktív is, hiszen  pár sör után tegye fel a kezét aki legalább csak egy percre ne gondolkozna el a dolgon 🙂 Az már más kérdés, hogy a helyi takarító bizottság hogyan vélekedik a dologról…

rek98_0

A lift belseje a legizgalmasabb helyszínek közé tartozik ha szociálpszichológiai szempontokat vizsgálunk. Nagyon hasonló minden tömegközlekedési eszközhöz mégis valahogy egy kicsit furcsább, szabályozatlanabb és kellemetlenebb. Éppen ezért nem új keletű dolog, hogy a felvonókabinok belsejét teletömik mindenféle olvasnivalóval (ennek nagy része nyilván reklám), hogy a lehető leghosszabb “utazás” időtartama alatt is tudjunk álérdeklődést tettetve nem a többiekkel foglalkozni. Azonban az, hogy nem a lift belsejét,  ill. nem csak azt használják bizony már egy rafináltabb fogás. Szintén elengedhetetlen az évtizedek óta köztudatban levő karakteres mozdulat, de mindenképp újszerű, hogy ezt nem valamilyen ruhagyártó cég által használják. Talán egyetlen kis buktatója a zseniális ötletnek, hogy csakis üres kabinnal működik, ellenkező esetben pedig értelmét veszti.

rek95_0

Úgy általában milyen gyakran gondolkozol az állatkerten? Milyen gyakran üti fel benned a fejét a gondolat, hogy el kéne menni? Milyen gyakran jut eszedbe úgy, hogy az nem csak a gyerekekkel kötelező gagyogós program, hanem ott történnek izgalmas dolgok? Nos a koppenhágai városlakók ezeket a kérdéseket minden reggel, délben és este lepörgetik a buszmegállóban ácsorogva. Nem is csoda, hiszen habár a buszokat és egyéb járműveket nagyon régóta használják reklámfelületként, ez esetben egy kis ügyes grafikai megfejtés és egy elképesztően meghökkentő kampánnyal állunk szemben. Úgy vonzza a tekintetet mint mágneses vihar a vasorrú bábát és az állatkertet szépen lassan pavlovi reflexként hatva átkódolja a fejekben az “uncsi vasárnapi sétálgatásból” a helyre, ahol “a kígyók buszokat falnak fel”.

rek8_0

…és az egyik személyes kedvencem. Több, egészen elképesztő húzás is rejtőzik az ötletben.
Eleve, ha nem is magát a reklámértéket és a szórakoztató/látványos jellegét nézzük akkor sem semleges, hiszen elfed egy olyan városi jellegzetességet ami aligha kellemes és aligha látványos. Az, hogy ezt közben ilyen szinten tudja felhasználni egy szimbólum, egy jelenség, egy életérzés megidézésében már csak hab a tortán. “5 perc, amíg nem figyelek másra…ez a kávé hozzáadott értéke” – tartja a mondás. Na pontosan ez az, amire azonnal elkezdünk vágyni a nagyvárosi forgatagban rohanva. …és mindezt hogy miért? Mert ránéztünk egy csatornafedőre… na ez a marketing.

rek9_0

 

Nos, ahogy a cikk elején említettük, mi nagyon, de nagyon reménykedünk benne, hogy egyszer majd nekünk is ilyen ötletek pattognak ki a fejünkből. Azonban addig is, ha neked van valami hasonlód, abban nagyon szívesen segítünk…mert tudunk 😉
Creative Agent

 

Szerző: Mándi Ferenc | Módosítva: 2015-november-16


Tárhely Bérlés Social Babysitting BM Média