Megmutatjuk mi kéne neked nagyon, ha tudnál róla…és azt is mi nem

Creative Agent

A héten megírtuk neked mik is azok az UI és UX dolgok… Nyilván nem érdekelt a cikk, ha olyasféle weboldalt szeretnél magadénak tudni ami szép, tetszetős, sőt a barátaid még a ‘menő’ kifejezésig is elmennek. Mondjuk eladni, reklámozni, hasznot és előnyt kovácsolni nem fogsz tudni vele, de ez ugyebár neked nem számít. Nos ha nem olvastad azt a cikket, akkor ezután se tedd, mert nem neked szól.

Viszont ha az eddig leírtaknak az első fele igaz rád és még azzal is meg vagy áldva, hogy szeretnél magasztosabb célokat elérni az oldaladdal akkor az a cikk számodra a jackpot. Péntek van, ígérjük mutatunk majd könnyedebb dolgokat is… sőt személy szerint ígérem neked, hogy ha azt átfutod gyorsan  akkor utána már a képeké lesz a főszerep 😉
Na hajrá: “Na jó elolvasom, mert habár péntek van, azért a megvilágosodásom megér ennyit.”

Ha esetleg a rafináltabb fajtát képviseled és rájöttél, hogy nem kell megnyitnod a cikket ahhoz, hogy tovább olvashass, nyilván nem is érdekel amit ott írunk, szóval amíg a többiek olvasnak, neked is itt egy kis elfoglaltság:
Lenge öltözetű nők és kigyúrt férfiak aranyos kiskutyák között izomautókat tuningolnak

Most, hogy rájöttél, nem tudsz átverni,és megvan a közös táptalaj én betartom az ígéretem és innentől olyasmiket mutatok neked, amire két féle képpen fogsz reagálni:
“Hát ez tök jó, de mi a jó égre használható?” vagy “Na ez kell nekem”
Előbbi az UI utóbbi az UX, de mivel az előbb kétszer is elolvastad az előző cikkünket ezt már te is tudod 😉

Kezdjük úgy, hogy jó régre visszanyúlunk. Igen, ezért fekete fehér a kép.
Ezek fürdőruhák… akkoriban szépnek és menőnek számítottak. A buktatóra aztán hamar rájöttek, ugyanis fából készültek.
Határozottan rossz UX. Fürdőruha… fából… na mindegy, haladjunk

talal5

Na. Hát ez az, aminek látszik. Mármint, hogy nem az hogy színes… illetve színesnek is színes, mert már nem régi, de a lényeg, hogy fekvőzuhany. Gondolom a kád és a zuhanyzó között keresték a piaci rést. Mondjuk úgy, hogy nem lett meg. Nálam itt még az UI is kérdéses, bár nyilván ízlés kérdése, hogy ki dicsekedne a szomszédoknak egy ilyennel, de hogy hajat hogy mos benne azt megnézem.

felesleges_zuhany

Dizájn izé. Ezt még elnevezni is nehéz. Futni kell egy bicikli alatt. Ha szeretnéd, hogy  a pirosnál megnézzenek de nincs pénzed Lamborghinire akkor ez nagyon te vagy. Bár hozzászíjazni magad egy vázhoz kevésbé megkapó mint behuppani egy Lambóba, de te tudod. 🙂

felesleges_bicaj

Najó, elég a mérnöki fricskákból. Lépjünk egy olyan szintre ahol az UI már határozottan rendben van.
A dizájn kiváló, vonzza a tekintetet és esetlegesen még egymásnak is mutogatják az emberek. Haladunk a jó megoldás felé, de azért valljuk be, a kenyérnek ugyan olyan íze van akkor is, ha éppen egy manó sapkáját testesíti meg. De azért egy manó sapkáját testesíti meg… 🙂

packaging-16

Tej…érted, tej 😀
Szuper csomagolás, rengeteg fantáziával és itt még az is elképzelhető, hogy valaki azért veszi le ezt a közértben a polcról mert MILK. Persze az, hogy otthon a tegnapi 12 krémesből 10-et ki kell dobjon mert csak úgy fér be fél liter tej a hűtőbe már más tészta. Mármint nem tészta, hanem Tej 😀

packaging-17

…és akkor hamár mindenki tűkön ülve csak egy tisztes UX -re vágyik, íme:
Sebtapasz. Amit akkor használunk leggyakrabban, ha elvágjuk valaminket. Az a valami pedig általában az ujjunk. Úgyhogy ilyenkor szaladunk gyorsan és feldobunk egy tapaszt. Na de mivel? Az ujjunkkal. Ja de várjál, hát azt vágtuk el.
Na, hát ez a falra akasztható sebtapaszállomás segít. Sőt, mi több az egyik felét már egyből felhelyezhető, “ragadós” állapotban készíti elénk mikor kihúzzuk a kiszemelt tapaszt. A felhasználói élmény megnyerő, leszámítva, hogy épp vérzik a kezünk, viszont talán nem a lakás legszebb dísze a falra aggatott sebtapaszgyűjtemény. UI…nem nyert.

a98937_122

Kis vaj, kis késsel, kis kenyérre. Kis ötlet, de egyben nagy is. Praktikusságához kétség sem férhet, ami pedig az UI-t illeti, azért egy mini vajasdobozzal nehéz megváltani a világot.

enhanced-buzz-15270-1385303070-5

Felhasználói felület terén a fogkrémes tubus sem egy korszakalkotó találmány és talán pont ebből ered az örök vita:
Középen nyomod vagy alulról görgeted? Tök mindegy a végén úgy is marad benne.
Hacsak nem maxoljuk ki az UX-et és tesszük letéphetővé a végét, hogy aztán minden maradék molekulányi fogkrémet kinyerhessünk belőle. Okos.

enhanced-buzz-16602-1385319841-12

Mint azt már megállapítottuk az UI viszonylag relatív, hiszen ez a székkarfa képviselheti a modern bútorgyártás lendületes vonalvezetését, de lehet akár csak simán ronda is. 🙂
A titok abban a 3 másodperben rejlik, ami eddig a színdarab vagy film elején arra szolgált, hogy az egymás mellett ülök minden hadvezért megszégyenítő titkos stratégiákkal és nonverbális praktikákkal meghatározzák: kié is lesz a karfa a következő másfél, két órában. Na ennek vet véget ez a találmány. Kezdődhet a harc: ki felül és ki alul. De legalább már mindenki tud hova könyökölni.

papercliparmrest5

Gondolom érzed, hogy tartunk valahová 🙂
Nos mindjárt meg is érkezünk.
“…a UI maga a külcsín, az ahogyan kinéz, amilyen formák és színek vannak használva.”  -idézet abból a cikkből, amit ugye az elején elolvastál.
Mi rendelkezhet több külcsínnel, szebb formákkal és színekkel mint egy igényesen összeállított és meleg szívből jövő olasz baráti szeretettel átsütött pizza?…akkor azt hiszem UI pipa.
Viszont képzeld el, hogy éppen eszed az UI-t (szakmailag teljesen fals kifejezés, kéretik nem megjegyezni). Azért kevesen vannak akikkel nem esett meg, hogy egy picit esőembernek nézték őket a Király utcában miközben próbáltak valami praktikát találni, hogy minél hatékonyabban fogyasszák el azt a szeletet. Zsíros kéz, nyikló-nyakló csücskök, potyogó feltét. Na de mi mentheti meg az UX-ünket? EZ:

enhanced-buzz-23196-1385316091-5

…és ha az egyik kezünkben kellemesen falatozzuk az immáron remek felhasználói élménnyel bíró UI+UX kombinációnkat, ünnepeljük meg egy jóleső üveg sörrel. Ja de ki kéne nyitni, ahhoz márpedig két kéz kell. Olyan pizzásdoboz meg nincs ami lebeg, úgyhogy…. ja de várjál:

k-bigpic_16

Ugye?

Gyanítom most már te is kívülről fújod a különbséget, így érteni fogod ha megmutatom:

UI                                             UX
img-Heinz-Tomato-Ketchup-glas-300ml PlantBottleFrt

Ha szeretnéd legközelebb már nem buta ketchupos dobozokon, hanem a saját weboldaladon megtapasztalni a UI és UX nyújtotta páratlan örömöket, írj nekünk most, nem bánod meg:
Creative Agent

Szerző: Mándi Ferenc | Módosítva: 2015-október-16


Tárhely Bérlés Social Babysitting BM Média