Mintha Messi Ronaldo mezben focizna az udvaron…

“Tartsd közel a barátaid, de még közelebb az ellenségeid” – tartja a mondás. Ennél nagyobb közhelyként nem nagyon lehet bevezetni cikket, ám tegye fel a kezét aki tud jobbat, ha a konkurenciáról van szó. (vagy inkább írja be kommentbe)

A konkurens cégekre az emberek gyakran mint magára az ördögre gondolnak, sok családi asztalnál egyenesen tabuként szolgál az ellenséges vállalat neve. Persze van annak némi alapja, hogy úgy gondolunk a másikra, mint akinek üzleti tervében egyetlen pont szerepel, mégpedig az, hogy meglopjon és tönkre tegyen minket. Ám nyilván az e fajta szélsőséges elzárkózás és félelem maximum arra jó, hogy a saját gyerekeink nem fognak a konkurens zsírkréta gyártó cég zsírkrétáival ráfirkálni az ellenséges bútorbolt által forgalmazott tapétára. Saját cégünket azonban ezzel a mentalitással előrébb juttatni aligha lehet, hiszen a negatív attitűd rátelepszik a környezetünkre még ha az egészen más irányba mutat is.

Jobb tehát nyitni, szemlélődni, keresgélni. Tapasztaltabb vállalkozók már a fejüket döngölik az asztalukba, hogy hány soron keresztül lehet még kerülgetni a piackutatás fogalmát, azonban most valami másról van szó. Természetesen a piackutatás fontos és ébernek kell lenni, meg hasonló örök érvényű igazságok. De ha igazán jól csináljuk amit csinálunk, olyan rést is találhatunk konkurensünk pajzsán, mely tűszúrás lesz egyenesen a szívébe. Ennél képletesebben nem is tudnék fogalmazni, szóval aki a konkrétumokat szereti: reklámoztassuk magunkat a másik céggel.
Hogymi? Nos igen, ez persze nem egy bevett szokás és tankönyv, vagy útmutató sem ömleszti el az internetet az adott területről.

Ezzel együtt viszont pozitív példa igenis van. Talán iskolapéldája a konkurenciának való visszavágásnak, mikor az Apple által beperelt Samsung 30 kamionnyi 5 centest szállíttatott a cégóriás portájára, így fizetve ki a megítélt 1 milliárd dollárnyi kártérétést. Ám az némi médiavisszhangon kívül nem volt effektív reklám egyik cégnek sem. Illetve helyesebb úgy fogalmazni, hogy mindkét márkának egyaránt nagy megjelenést hozott.

Ellenben a DHL által kifundált trükk ennél jóval rafináltabb és mi sem mutatja jobban a zseniális ötlet létjogosultságát minthogy működött.
Képzeld el, hogy a konkurens céged alkalmazottai kemény, fáradtságos munkával bizony a te céged reklámját hurcibálják és ezért a bérüket nem más fizeti mint…bizony-bizony: a legádázabb ellenséged.

Szó szerint ez történt. Persze némi praktika kellett hozzá. A DHL-nél speciális hőnyomtatott csomagolású dobozokat készítettek, melyeket -4 celsiusfokra hűtve adtak fel kiszállításra más csomagszállító cégeknél. Ebben az állapotában a csomag teljesen fekete volt, s természetesen a cégek is elvállalták a kiszállítást, hiszen profitot reméltek a munkától.
Azonban a raktérben eltöltött némi idő után a csomag felmelegedve a DHL reklámját hordozta magán, ahogy a narrátor fogalmaz: a leggyönyörűbb színekben pompázott. Hogy ne legyen elég a fricska, a doboz nem csak egy egyszerű arculatreklám volt, hanem még egy erős utalással a “A DHL gyorsabb” felirat semmisítette meg teljesen a hatalmas dobozt nyűglődve vonszoló konkurens alkalmazottak méltóságát.

Humoros, kreatív és működik. Van még olyan három szó ami egy marketinges csapatot jobban tud magasztalni? Nem hinném…

Mi jót nevettünk, de természetesen közben gőzerővel dolgozunk ügyfeleinkért, hiszen gőzerővel működünk, a többi pedig benne van a nevünkben:
Creative Agent

Ha van konkurensed, írj nekünk, segítünk lekörözni!

Szerző: Mándi Ferenc | Módosítva: 2015-október-22


Tárhely Bérlés Social Babysitting BM Média